FARSØ:Lørdag den 2. marts skydes Kulturugen Aha i gang. Det sker i Farsø, hvor publikum vil kunne nyde kæmpetalenterne Lenny og Waqas fra Outlandish optræde i rå industrielle omgivelser på virksomheden Danilift på Søndergården.

Sidste år blev Kulturugen Aha skudt i gang med et spektakulært arrangement på Erhvervsskolerne Aars. Her spillede Aalborg Symfoniorkester klassiske symfoniske hits blandt enorme traktorer og mejetærskere. 

Også i år er der lagt op til en fantastisk kulturoplevelse for alle sanser, når Kulturugens åbningsarrangement løber af stablen.

Outlandish blandt lifte
Denne gang sker det så i Farsø, hvor tre industrivirksomheder er gået sammen om at rykke kulturen ud af sine vante oplevelser. På virksomheden Danilift kan publikum glæde sig til at opleve Lenny og Waqas fra det tidligere storhittende band Outlandish fylde den store produktionshal med deres varme lyd og rytmiske beats. Her spiller de akustiske versioner af velkendte hits som Aicha og Guantanamo, som de fleste nok kan nynne med på. 

Smagsoplevelser blandt køkkener
Kulturugens åbningsarrangement lørdag den 2. marts byder på forskellige oplevelser, der taler til alle sanser.  Her kan man opleve tre forskellige kulturoplevelser på tre forskellige virksomheder.

En anden Farsø virksomhed, nemlig køkkenvirksomheden Uno Form byder indenfor og forkæler smagsløgene med lokal gourmetmad fra Kanalfogedens Køkken. 

Jazz blandt vinduer
Og en den tredje, nemlig vinduesvirksomheden Outline har inviteret det lokale – og prisbelønnede jazz-talent Mathias Heise, som sørger for lækker lyd og stemning den store produktionshal. 

Direktør for Outline Jens Sørensen fortæller, at der for en virksomhed som hans er mange gode grunde til at bakke om en lokal kulturuge. 

-Vi er en stor arbejdsplads i Farsø og i Vesthimmerland. Når vi får muligheden for at engagere os og gøre noget for lokalsamfundet, så er vi positivt indstillet. Outline har 250 medarbejdere og 80% af dem bor selv i Vesthimmerland. Vi håber selvfølgelig, at vores nuværende medarbejdere kommer til arrangementet, men det er også en måde at gøre kommende medarbejdere opmærksomme på Outline som arbejdsplads.

Vi laver generelt mange arrangementer for medarbejderne, så når der sker noget, som der tilgodeser vores medarbejdere, så er vi som udgangspunkt meget positivt stemt.

Jeg har da også en idé om, at mine medarbejdere synes, det er sejt, når deres arbejdsplads spiller aktivt ind i kulturlivet, og der sker noget helt ud over det sædvanlige. Det er ikke hver dag, man oplever jazz-koncert omgivet af træ i en produktionshal. 

Kulturugen gør noget for det liv og engagement, som er i lokalområdet. Og måske kan den medvirke til, at flere kører mod Vesthimmerland, når de skal på arbejde, siger Jens Sørensen.

”Kulturugen Aha  - uge 10” ser allerede ud til at have stor opbakning blandt lokale foreninger og virksomheder, selvom den kun er den anden af sin slags i Vesthimmerland. 

Man kan få et overblik over de mange forskellige arrangementer i det trykte program, som snart kan hentes på biblioteket og andre udvalgte steder i byerne.

 

e-max.it: your social media marketing partner